Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Końskie - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Autor
Fiołek-Lubczyńska Bogumiła (1974- )
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Rajewicz Danuta
(1)
Wichary Gertruda
(1)
Wichary Krzysztof
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(7)
Temat
Język polski
(4)
Adaptacja do przedszkola
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Arciszewska, Ewa
(1)
Areobik
(1)
Ayres, Jean
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bogdanowicz, Marta (1943 - )
(1)
Dennison, Paul
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doman, Glenn
(1)
Dziamska, Dorota
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej
(1)
Eurytmia
(1)
Fakty (prpgram informacyjny)
(1)
Folklor dziecięcy
(1)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(1)
Frostig, Marianne
(1)
Gordon, Edwin, E.
(1)
Gotowość szkolna
(1)
Grupa przedszkolna
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Grupa wiekowa
(1)
Grupy integracyjne
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Innowacje programowe
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Joga
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona
(1)
Kniess, Alfred
(1)
Kniess, Maria
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marianne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja w klasie
(1)
Konstruowanie gier planszowych
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Majchrzak, Irena (1927-2011)
(1)
Matera, Helena
(1)
Matura
(1)
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
(1)
Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej
(1)
Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a
(1)
Metoda Ewy Arciszewskiej
(1)
Metoda Glenna Domana
(1)
Metoda Hany Tymichowej
(1)
Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres
(1)
Metoda Marianne i Christophera Knillów
(1)
Metoda Marii Montessori
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss
(1)
Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich
(1)
Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery
(1)
Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa
(1)
Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego
(1)
Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów
(1)
Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye
(1)
Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina
(1)
Metoda projektów
(1)
Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele przedszkoli a rodzice
(1)
Orff, Carl (1895-1982)
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pisanie
(1)
Pogadanka szkolna
(1)
Pomoc przedszkolna
(1)
Procesy poznawcze
(1)
Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Programy informacyjne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkola specjalne
(1)
Przyłubska, Ewa
(1)
Przyłubski, Feliks
(1)
Pye, Wendy
(1)
Relaksacja
(1)
Rocławski, Bronisław
(1)
Rodzice a przedszkola
(1)
Seriale
(1)
Sherborne, Veronika (1922-1990)
(1)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(1)
Strauss, Batti
(1)
Szkolnictwo i oświata
(1)
Talk show
(1)
Teatr telewizji
(1)
Techniki Celestyna Freineta
(1)
Temat: dzieło
Kiedy znów będę mały
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
1992, nr 1 - 2001, nr 4=39.
Od 2000, 3 brak wyd.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1993 (vol.2), nr 1-4
1994 (vol.3), nr 1-4
1995 (vol.4), nr 1-4
1996 (vol.5), nr 1-4
1997 (vol.6), nr 1-4
1998 (vol.7), nr 1-4
1999 (vol.8), nr 1-4
2000 (vol.9), nr 1-4
2001 (vol.10), nr 1-4
Zawartość zasobu Jędrzejów
1995 nr 1-4 . Cz
1996 nr 1-4 . Cz
1997 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Końskie
1995 nr 1-4 . Cz
1996 nr 1-4 . Cz
1997 nr 1-4 . Cz
1998 nr 1-4 . Cz
1999 nr 1-4 . Cz
Zawartość zasobu Włoszczowa
1995: nr 1-4 . czyt.
1996: nr 1-4 . czyt.
1997: nr 1, 2, 4 . czyt.
1998: nr 1-4 . czyt.
Zawartość zasobu Kazimierza Wielka - czytelnia
1995, nr 1-4
1996, nr 1-4
1997, nr 1-4
1998, nr 1-4
1999, nr 1-4
2000, nr 1-4
2001, nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 220754/czyt.Met.J©z.Pol. (1 egz.)
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28077 (1 egz.)
Końskie - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43123 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Filologicznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Filologiczno-Filozoficzny, ISSN 0137-642X ; t. 74.)
Zawiera: Kulturowe uwarunkowania wpisywania telewizji w edukację polonistyczną: Telewizja w PRL, Telewizja po transformacji ustrojowej, Wnioski.
Zawiera: Programy telewizyjne w nauczaniu języka polskiego: Audycje telewizyjne w programach nauczania i podstawach programowych języka polskiego, Programy telewizyjne na egzaminach maturalnych z języka polskiego, Telewizja jako środek dydaktyczny w kształceniu kulturowo-literackim, Telewizja jako element wzbogacający proces kształcenia polonistycznego, Telewizja jako środek współdziałający z kształceniem polonistycznym, Programy telewizyjne jako narzędzie kształcenia polonistycznego. Telewizja jako autonomiczny temat kształcenia polonistycznego, Wnioski.
Zawiera: Programy telewizyjne w licealnych książkach szkolnych do języka polskiego: Założenia metodologiczne, Edukacja telewizyjna w założeniach koncepcji programowych podręczników licealnych, Programy telewizyjne w licealnych podręcznikach do kształcenia językowego, Programy telewizyjne w licealnych podręcznikach do kształcenia kulturowo-literackiego, Wnioski.
Zawiera: Przygotowanie polonistów do kształcenia kompetencji medialnych uczniów: Miejsce mediów w kształceniu kompetencji zawodowych nauczycieli polonistów, Przygotowanie nauczycieli polonistów do realizacji zadań z zakresu edukacji medialnej w perspektywie badań własnych, Kwalifikacje nauczycieli do wykonywania zadań z zakresu edukacji medialnej, Integrowanie edukacji medialnej z kształceniem polonistycznym, Metody i środki dydaktyczne wykorzystywane w realizacji zadań edukacji medialnej.
Zawiera: Kompetencje audiowizualne licealistów w perspektywie badań własnych: Licealista jako odbiorca programów telewizyjnych (Rozumienie i interpretacja programu telewizyjnego, Typy odbiorców programu telewizyjnego, Kompetencja medialna), Uczeń odbiorcą talk show (Warsztat realizatorski, Stosunek świata przedstawionego do świata realnego, Ideologia, Wnioski z badań), Uczeń odbiorcą programu informacyjnego (Inscenizacje prawdy, Obiektywizm i bezstronność informacji, Struktura programu - Infotainment, Dobre dziennikarstwo jest formą kultury popularnej), Uczeń odbiorcą magazynu kulturalnego (Warsztat realizatorski, Iseologia programu, Konotacja programu, Telewizja psuje się od widza, Wyniki z badań ilościowych).
Zawiera: Budowanie kompetencji medialnych licealistów na lekcjach języka polskiego : Wprowadzenie i uzasadnienie, Projekt integrowania edukacji telewizyjnej z kształceniem polonistycznym, Model analizy programu telewizyjnego na lekcji języka polskiego, Obszary integracji.
Książka
W koszyku
Zawiera: S. 11-23 : Mówienie w szkole / Marzena Nowicka.
Zawiera: S. 24-28 : Jak nie rozwijać mowności dzieci, czyli o tzw. pogadance szkolnej / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 29-34 : Wyliczanki, rymowanki i straszne historie. Szkic o folklorze dziecięcym / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 35-54 : Dzieci piszą... / Dorota Klaus-Stańska.
Zawiera: S. 55-63 : Nie bójmy się swobodnych tekstów - z doświadczeń nauczyciela praktyka / Beata Jakuta.
Zawiera: S. 64-72 : Powierzchowna idealizacja świata w interpretacjach literatury dziecięcej i lektury "skreślone zaocznie"/ Małgorzata Dagiel, Dorota Klus-Stańska.Jakuta.
Zawiera: S. 73-82 : Poezja współczesna w nauczaniu początkowym (Jak jest z poezją w szkole?, Czy istnieje sposób na poezję?, Uczeń w roli wykonawcy - przykłady działań) / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 85-88 : "Polska - tu mieszkam" - propozycja zajęć warsztatowych dla dzieci i przyszłych nauczycieli / Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: 89-102 : "Moje miasto" - projekt integrujący cele i treści kształcenia / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 103-107 : "Ja i moje ciało" - scenariusz zajęć integralnych dla najmłodszych uczniów / Beata Adrjan.
Zawiera: S. 108-113 : Powtórka z oczywistości, czyli integracja to nie wszystko / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 118-121 : Co wiemy o Korczaku / Beata Adrjan, Elżbieta Wąsowska.
Zawiera: S. 122-124 : Korczakowskie widzenie dziecka we współczesnej medycynie humanistycznej / Olga Szwałkiewicz.
Zawiera: S. 125-129 : Dziecko szczęścia czy bohater tragiczny - "Król Maciuś I" w konkretyzacjach plastycznych / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 130-134 : Znów jestem uczniem... / Małgorzata Dagiel.
Zawiera: S. 135-143 : Percepcja myśli Korczaka - scenariusz warsztatów / Dorota Klus-Stańska.
Zawiera: S. 146-147 : Dramowe interpretacje zdarzeń szkolnych / Marzena Nowicka.
Wyniki badań dotyczących przebiegu komunikacji w klasie, przeprowadzonych przy pomocy obserwacji 120 lekcji: w klasach III olsztyńskich szkół podstawowych.
Techniki pracy z dziećmi (Piszę książki / jestem poetą, Dialogi, Baśń, Science-fiction, Książka kucharska, Podręcznik do matematyki, Atlas zwierząt, Dziennik) w młodszych klasach wraz z gotowymi do wykorzystania na lekcjach kartami pracy. Załatwiam sprawy: List, Pocztówka, Telegram, Życiorys, Podanie, Petycja, Gra planszowa, Rysopis. Studiuję słowa: Antonimy, Synonimy, Homonimy, Przedrostki, Onomatopeje, Porównania, Przenośnie.
Znajomość życia i działalności Janusz Korczaka wśród studentów pedagogiki - wyniki badania przeprowadzonego w oparciu o sondaż diagnostyczny.
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 191-209.
Zawiera: Wstęp: O rozwoju kultury masowej, tekstach kultury i potrzebie edukacji.
Zawiera: Rozdział I: Ewolucja form edukacji filmowej w obrębie przedmiotu język polski.
Zawiera: Rozdział II: Telewizyjne teksty audiowizualne w teorii i praktyce polonistycznej ; Prymarne wyznaczniki tekstu audiowizualnego ; Wyznaczniki tekstowe w telewizji ; Z zagadnień specyfili wybranych gatunków telewizyjnych ; O tożsamości tekstowej filmu w telewizji ; O perswazyjności reklam telewizyjnych ; Edukacyjne możliwości telewizji.
Zawiera: Rozdział III: Komputery i Internet. Obecność mediów elektronicznych w dydaktyce literackiej i kulturowej ; Programy multimedialne i hipermedia a edukacja humanistyczna ; Gry komputerowe - w kulturze audiowizualnej i edukacji ; Internet - "pajęczyna informacji" a edukacja.
Zawiera: Rozdział IV: Edukacja medialna i kulturalna w zrefomowanej szkole ; Rola i znaczenie edukacji medialnej. Zakres i pojęcia ; Autorskie programy edukacji medialnej dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych ; Pedaggoika kultury a edukacja kulturalna.
Zawiera: Rozdział V: Kultura audiowizualna we współczesnej dydaktyce szkolnej - zakończenie.
Zawiera: Edukacyjne programy multimedialne (kompakty CD-ROM) ; Podręczniki multimedialne dla szkoły podstawowej, gimnazjum ; Kompendia poświęcone historii świata i jego współczesnym zjawiskom ; Multimedialne przewodniki Poradniki i leksykony ; Encyklopedie.
Zawiera: Katalog wybranych adresów internetowych ; Wyszukiwarki i serwisy informacyjne ; Magazyny informacyjne ;Państwowe serwisy informacyjne ; Pomoce naukowe w Intenecie.
Zawiera: Aneksy do rozdziałóW: Tabela - Funkcje kulturotwórcze mass mediów i ich aktualne wartości (według Janusza Gajdy) ; Rysunki wykonane w 1997 roku przez dzieci w wieku 8-9 lat, uczniów jednej z łódzkich szkół ; Wykaz warsztatów i kursów doskonalących dla nauczycieli - edukacja medialna.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Zawiera: Kreatywność w międzynarodowej perspektywie porównawczej / Wojciech Jankowski.
Zawiera: Kreatywność jako wartość i cel edukacji / Aleksandra Minczankowska.
Zawiera: Kreatywność artystyczna jako wartość edukacyjna / Hanna Krauze-Sikorska.
Zawiera: Samotność siłą kreacji osobowej wychowanka / Krystyna Chałas.
Zawiera: Przemiany w polskiej edukacji - kreatywność nauczyciela / Małgorzata Zalewska-Bujak.
Zawiera: Oczekiwania uczniów wobec spsosbów prowadzenia lekcji przez nauczycieli w zreformowanej szkole na różnych poziomach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła średnia) / Andrzej Browarny.
Zawiera: Twórcza edukacja językowa w świetle opinii nauczycieli klas początkowych / Edyta Skoczylas-Krotla.
Zawiera: Możliwości realizacji formy "słuchanie muzyki" w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Kataryńczuk-Mania.
Zawiera: Aktywne słuchanie muzyki w edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Darłak.
Zawiera: Zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Magdalena Bereda.
Zawiera: Teatr dziecięcy - jego rola i wpływ na rozwój kreatywności przyszłych pokoleń / Maria Grzelczak.
Zawiera: "Pomorze górom się kłania" - kształcenie postawy twórczej uczniów poprzez rozwój zdolności teatralnych, muzycznych i plastycznych na zajęciach pozalekcyjnych / Marzanna Matyasik, Magdalena Łubkowska-Stanisławska.
Zawiera: Metody kreatywne w edukacji fizycznej dzieci nauczania zintegrowanego / Teresa Banaszkiewicz.
Zawiera: Styl komunikowania się nauczyciela z uczniami a skuteczność porozumiewania się i współdziałania w klasie / Beata Sufa.
Zawiera: Kształtowanie kompetencji komunikacyjnej uczniów siedmio- i dziewięcioletnich w małej grupie zadaniowej / Dorota Sobierańska.
Zawiera: Nauczanie zintegrowane, uniformizacja, nowa edukacja / Danuta Łada.
Zawiera: Rozwijanie wyobraźni dziecka na zajęciach plastycznych o charakterze integracyjnym / Renata Kozieł.
Zawiera: Zdanie warunkowe jako narzędzie kształtowania kreatywności nauczycieli i uczniów / Agata Cabała.
Zawiera: Aktywność twórcza a poziom kompetencji polonistycznych uczniów gimnazjum / Jadwiga Lis.
Zawiera: Udział nauczycieli w kształtowaniu twórczych postaw uczniów (na przykładzie pracy z tekstem podręcznika) / Jadwiga Oleksy.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji polonistycznej dziecka / Maria Guspiel.
Zawiera: Kształcące i wychowawcze aspekty naauczania geografii regionalnej / Andrzej Browarny.
Zawiera: Interpretacja utworów muzycznych w aspekcie procesu twórczego / Mirosław Dymon.
Zawiera: Środowisko rodzinne w procesie rozwoju muzycznego dzieci / Beata Bonna.
Zawiera: Uczenie muzyki w szkole a wychowanie / Anna Waluga.
Zawiera: Muzyczna aktywność twórcza młodzieży / Elżbieta Szubertowska.
Zawiera: Informacja o muzycznych warsztatach "Metody efektywnego relaksu" / Ewa Klimas-Kuchtowa.
Zawiera: Zdolności twórcze dziecka - modele i warunki ich rozwijania / Małgorzata Suświłło.
Zawiera: Kreatywność w edukacji wybitnych muzyków - z analiz materiałów biograficznych / Bogumiła Mika.
Zawiera: Przełamywanie schematów w edukacji muzycznej dziecka / Jerzy Dyląg.
Zawiera: Kształcenie twórczej postawy dziecka poprzez zajęcia umuzykalniające w klasach I-III szkoły muzycznej I stopnia / Agnieszka Soroka.
Zawiera: Edukacja wyobraźni dziecka z wykorzystaniem elementów muzyki, plastyki, słowa i ruchu w kształceniu zintegrowanym / Mirosław Kisiel.
Zawiera: Formy aktywności muzycznej z elementami muzykoterapii w rozwijaniu twórczej postawy studentów edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Soja, Aldona Wojciechowska.
Zawiera: Kształtowanie twórczej aktywności dziecka w nauczaniu gry na fortepianie / Gabriela Karin Konkol.
Zawiera: Aktywność plastyczna jako stymulator rozwoju kreatywnej postawy dziecka / Ewa Piwowarska.
Zawiera: Terapeutyczna rola zajęć plastycznych w pracy pozalekcyjnej z dziecmi przewlekle chorymi w warunkach szpitalnych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Znaczenie improwizacji fortepianowej w kształtowaniu funkcji manualnych oraz zdolności twórczych dzieci 6-7 letnich z mózgowym porażeniem dziecięcym / Izabela Dębicka.
Zawiera: Program autorski klasy integracyjnej animatorów twórczości artystycznej / Izabela Plieth-Kalinowska.
Zawiera: Edukacja artystyczna a zainteresowania muzyczne dzieci niepełnosprawnych / Ewelina Jutrzyna.
Podstawowe założenia kreatywnego wychowania i kształcenia. Kreatywność w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Kreatywność w edukacji polonistycznej i geograficznej. Kreatywność w edukacji artystycznej. Rozwijanie twórczości plastycznej i muzycznej u dzieci chorych i niepełnosprawnych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Steiner, Rudolf (1861-1925) Montessori, Maria (1870-1952) Freinet, Celestyn (1896-1966) Orff, Carl (1895-1982) Kniess, Alfred Sherborne, Veronika (1922-1990) Dennison, Paul Kniess, Maria Knill, Marianne Knill, Christopher Thulin, Gotfryd Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950) Gordon, Edwin, E. Strauss, Batti Ayres, Jean Tymichowa, Hana Frostig, Marianne Dziamska, Dorota Doman, Glenn Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta Przyłubska, Ewa Przyłubski, Feliks Matera, Helena Bogdanowicz, Marta (1943 - ) Pye, Wendy Rocławski, Bronisław Majchrzak, Irena (1927-2011) Arciszewska, Ewa Wychowanie przedszkolne Szkolnictwo i oświata Przedszkola Przedszkola specjalne Grupy integracyjne Dziecko w wieku przedszkolnym Procesy poznawcze Zabawa Zabawa zob. też Gry i zabawy Zabawy ruchowe Zabawy tropiące Zabawy konstrukcyjne Zabawy tematyczne Zabawy dydaktyczne Zabawy badawcze Zabawy teatralne Twórczość plastyczna Grupa wiekowa Grupa rówieśnicza Grupa przedszkolna wychowanie przedszkolne Adaptacja do przedszkola Adaptacja społeczna Rodzice a przedszkola Nauczyciele przedszkoli a rodzice Pedagogika przedszkolna Zasada zaspokajania potrzeb dziecka Zasada aktywności Zasada indywidualizacji Zasada integracji Gotowość szkolna Dojrzałość szkolna Nauczyciele przedszkoli Pomoc przedszkolna Innowacje pedagogiczne Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa Metoda gimnastyki rytmicznej Alfreda i Marii Kniessów Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Kinezjologia Edukacyjna Paula E. Dennisona Joga Metoda Marianne i Christophera Knillów Metoda opowieści ruchowej Józefa Gotfryda Thulina Eurytmia Areobik Metoda Emila Jaquesa-Delcroze'a Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina E. Gordona Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss Bajkoterapia Muzykoterapia Relaksacja Metoda projektów Konstruowanie gier planszowych Techniki Celestyna Freineta Metoda Marii Montessori Programowanie neurolingwistyczne Metoda Integracji Sensorycznej Jean Ayres Metoda Hany Tymichowej Program Marianne Frostig rozwijający percepcję wzrokową Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej Metoda Glenna Domana Metoda Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej Metoda analityczno-syntetyczna Ewy i Feliksa Przyłubskich Metoda barwno-dźwiękowa Heleny Metery Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz Metoda naturalnej nauki języka Wendy Pye Metoda fonetyczno-barwna Bronisława Rocławskiego Metoda wprowadzania pisma Ireny Majchrzak Metoda Ewy Arciszewskiej Innowacje programowe
Zawiera: WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE WE WSPÓŁCZESNYM SYSTEMIE OŚWIATY NA TLE RYSU HISTORYCZNEGO: Rys historyczny wychowania przedszkolnego w Polsce. Współczesna koncepcja wychowania przedszkolnego. Wychowanie przedszkolne w zreformowanym systemie edukacji narodowej. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce. Wychowanie przedszkolne w krajach Unii Europejskiej ; BIOPSYCHICZNE POSTAWY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Granice chronologiczne wieku przedszkolnego. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka w wieku przedszkolnym. Rozwój psychiczny dziecka w wieku przedszkolnym. Procesy poznawcze dzieci w wieku przedszkolnym. Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym. Podstawowe formy działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Niektóre zaburzenia występujące u dzieci w wieku przedszkolnym. Stymulowanie rozwoju dzieci w przedszkolu ; PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA: Założenia i organizacja placówek przedszkolnych. Uwarunkowania prawne funkcjonowania przedszkola. Statut przedszkola. Programy wychowania w przedszkolu ; ORGANIZACJA ŚRODOWISKA PRZEDSZKOLNEGO: Struktura grupy wiekowej. Zagospodarowanie i wyposażenie sali przedszkolnej. Organizacja dnia pobytu i zajęć dzieci w przedszkolu. Funkcjonowanie dziecka w grupie przedszkolnej. Środowisko przedszkolne a adaptacja dziecka do przedszkola. Współpraca środowiska przedszkolnego i rodzinnego w procesie wychowawczo-dydaktycznym. Współpraca przedszkola ze środowiskiem społecznym ; DZIAŁALNOŚĆ PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA: Proces wychowania w przedszkolu. Cele wychowania przedszkolnego. Funkcje i zadania przedszkola. Zasady pracy pedagogicznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Formy organizacyjne pracy wychowawczej w przedszkolu. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej. Dokumentacja przedszkola. Integracja elementów procesu edukacji w przedszkolu ; TREŚCI PROGRAMOWE WYCHOWANIA W PRZEDSZKOLU: Struktura i zakres treści programowych w przedszkolu. Treści edukacji polonistycznej. Treści edukacji matematycznej. Treści edukacji przyrodniczej. Treści wychowania estetycznego. Treści wychowania społeczno-moralnego. Treści wychowania zdrowotnego ; PRZYGOTOWANIE DZIECI DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE: Gotowość szkolna. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki czytania. Gotowość dziecka przedszkolnego do nauki pisania. Przygotowanie dzieci pięcioletnich do podjęcia obowiązków ucznia; NAUCZYCIEL WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO: Cele i zadania działalności pedagogicznej nauczycieli przedszkola. Podstawowe funkcje nauczyciela przedszkola. Pedagogiczna podstawa nauczyciela przedszkola. Przygotowanie nauczyciela przedszkola do pracy z dziećmi. Warsztat pracy nauczyciela przedszkola. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego. Pomoc przedszkolna ; INNOWACJE PEDAGOGICZNE W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ: Istota innowacji pedagogicznych. Uwarunkowania pracy innowacyjnej w przedszkolu. Innowacje organizacyjne. Innowacje metodyczne. Innowacje programowe. Certyfikaty jakości. Wizja przedszkola przyszłości ; WYBRANE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ METODYCZNYCH: Scenariusze zajęć tradycyjnych. Scenariusze zajęć z edukacji matematycznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem Metody Dobrego Startu. Scenariusze zajęć z edukacji ekologicznej. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Carla Orffa. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem metody Alfreda i Marii Kniessów. Scenariusze zajęć z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej Paula E. Dennisona. Scenariusze zajęć poszerzających treści zalecane w Podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Scenariusz zajęć w Przedszkolu wirtualnym.
Zawiera scenariusze zajęć: "Zabawy z czarodziejem na ulicy Śmiesznej" (z wykorzystaniem wiersza Hanny Szayerowej "Ulica Śmieszna", Juliana Tuwima "Lokomotywa", rysunków Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej, "Borowiki i muchomory", "Powracające ptaki. Ćwiczenia słownikowo-gramatyczne na podstawie wiersza Powroty", "Zwierzęta z wiejskiego podwórka". Inscenizacja", "Najbliższa rodzina i mój dom", "Mieszkańcy różnych stron świata", "Zabawa matematyczna "Połącz w pary", "Zabawa dydaktyczna - Czytam, układam i odtwarzam rytmy", "Jesień w sadzie", "Opracowanie piosenki Wlazł kotek na płotek", "Opracowanie piosenki pt. Rybki", "Zimowe zabawy z piosenką pt. Tak się zachmurzyło", "Barwy i głosy przyrody", "Mam w przyrodzie przyjaciela", "Wielkie sprzątanie świata", "Kozucha-Kłamczucha (z wykorzystaniem metody R. Labana), "Jakie dary niesie jesień w lesie" (z wykorzystaniem metody Carla Orffa), "Tajemnicza podróż do krainy czarów", "Ćwiczenia zwinności i koordynacji ruchów", (z wykorzystaniem metody A. i M. Kniessów), "Kochane słoneczko - opracowanie piosenki Metodą Dobrego Startu", "Przygotowania świąteczne" (z wykorzystaniem metody Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona), "Jesienne kołysanki", "W kosmicznej przestrzeni", "Wspomnienia z wakacji", "Poznajemy zasady ruchu drogowego", "Kolorowy świat wokół nas" (z wykorzystaniem metody naturalnej nauki języka), "Dom" ( w oparciu o Metodę Dobrego Startu), "Utrwalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolejnych dni tygodnia w oparciu o wiersz Tadeusza Śliwiaka pt. Siedem dni tygodnia", "Bałwanki - przeliczanie liczebności zbioru w zakresie od 1 do 6", "Dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie od 1 do 10", "Pyły, pyłki, zapylone powietrze", "Z pracowni do galerii - szukamy dreszczyku emocji w malarstwie, muzyce i ruchu" (z wykorzystaniem metody R. Labana", "Patrzę na świat oczami ekologa - badam, doświadczam, analizuję", "Szczęśliwi czasu nie mierzą", "W egipskiej świątyni".
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej